onsdag 26 februari 2014

Massor av veckor!

Så förra gången slutade jag på måndagen den 27 januari.
Vecka 5
Veckan gick som vanligt och på torsdagen efter skolan åkte jag, Conner och Emily upp till Paridise(som är ett litet samhälle ca 20 min utanför Chico) och kollade på fotboll och efter det åkte vi och shoppade lite och efter det åkte vi direkt till Campainers och läste bibeln och pratade.

På fredagen åkte jag till gymmet efter skolan och simmade. Efter gymmet cyklade jag till Tea-bar och åt middag med Rachel och vi satt och pratade ett bra tag. Efter att vi ätit åkte vi till Starbucks för att köpa kaffe och efter det möta Natalie, Annabelle och Em utanför Perk och åka och kolla på stjärnorna ute i skogen, men när jag kom tillbaka till bilen efter att ha köpt kaffe kom Em in i bilen och sa att hennes syster som bor i Santa Barbara hade fått åka in till sjukhuset och de visste inte om hon skulle dö. Jag och Rachel satt med Em ett tag och var helt chockade och försökte trösta Em, men jag visste verkligen inte vad jag skulle säga. Jag visste ju inte om hennes syster levde, hur allvarligt skadad hon var. Efter att vi suttit i bilen ett tag ringde Annabelle och sa att hon väntade på oss utanför Perk, och jag fick säga till henne att jag skulle prata med henne senare och att hon kunde komma till mig istället. Så jag och Rachel körde hem Em och efter det tog jag och Rachel vägen hem till mig genom skogen och vi satte oss på flaket på hennes bil och kollade på stjärnorna och pratade lite. Hur snabbt någons värld bara kan vändas upp och ner. Em snackade med mig på mobilen om att åka och kolla på stjärnor och bara 1 min senare ringde hennes pappa och sa att hennes syster var döende och att de var tvungna att åka ner till henne med en gång. Så efter det åkte jag och Rachel hem till mig och Annabelle väntade på oss där och när vi kom in pratade vi och jag berättade för Annabelle vad som hänt. Efter det kollade vi på några avsnitt av "say yes to the dress" och pinterestade. Det är helt sjukt hor mycket pengar en del människor spenderar på bröllopsklänningar. Vi såg en som köpte en klänning för 130 000 kr!! Helt sjukt!! I alla fall, efter det när klockan närmade sig midnatt åkte Annabelle hem och jag och Rachel gick och la oss och pratade. Vi låg och pratade ända fram till halv 3 på morgonen och somnade till sist. 
På lördagen vaknade vi vid 11 tiden och vi åt frukost och så förberedde vi lite mast till "the finer things" som vi skulle på kl 14.00. Men när vi skulle sätta in pajen i ugnen så rök det så enormt från den så vi fick stänga av den. Så vi åkte till Erika 13.30 för att hinna göra klart pajen innan alla andra skulle komma. Vi hade "the finer things" och åt tårta som Erika hade bakat och drack te och pratade. När kl närmade sig 17.00 åkte vi till TJ max och shoppade och vi stannade i 2 timmar i samma affär. (TJ Max är en affär där man kan hitta massa märkesgrejer till typ halva priset) Så efter det skjutsade Erika hem mig och vi satt och pratade i hennes bil ett bra tag. När jag kom in var det bara jag och Tom hemma, så vi bestämde oss för att gå ut och äta och efter maten åkte vi och köpte glass. När vi kom hem gick vi ut och gick med Jack och efter det kollade jag på en film och sedan gick jag och la mig.
 
På söndagen sov jag länge och sedan gjorde jag ingenting under dagen utan var bara hemma och slappade.
 
Vecka 6
På måndagen åkte jag och Kristy till frisören och jag klippte mig, och efter det åkte vi och fixade en iphone till mig och sedan åkte vi och handlade. Senare på kvällen var det young life och jag kunde inte sluta pilla på min telefon. Jag fick Iphonen av min syster Emily för hon hade fått en ny.


På torsdagen var det campainers hemma hos oss och det var väldigt kul. Många stannade kvar ett tag och vi spelade lite spel och hade det kul.
 

På fredagen var det ralley i skolan och den var jättedålig. Skidteamet presenterade sig och några av killarna tog av sig så att de bara hade kallingar på sig, jag fattar inte varför de gjorde det, det verkade bara jättekorkat tycker jag. Men de killarna blev i alla fall utsparkade  ur skidteamet för att några föräldrar hade ringt till skolan och tyckt att det var jättehemskt att de hade varit i bara underkläder. Jag tycket att det var töntigt av killarna att bara vara i underkläder, eftersom man som skidåkare har en massa kläder på sig, men jag tycker att det var att gå till överdrift av några föräldrar som såg till att de blev utsparkade ur teamet. Efter skolan öste regnet ner så Natalie plockade upp mig och Pia efter skolan och vi åkte till Perk och fikade och hängde med Erika också. Efter Perk åkte jag och Erika till Tea-bar och köpte juice och efter det åkte vi till Plutos för att äta middag med Natalie och Pia. Efter att vi ätit och pratat ett tag åkte jag, Natalie och Pia hem till mig och efter ett tag kom Annabelle och vi kollade på os och på film och snackade och sedan sov de över hos mig.
 

På lördagen åt vi frukost när vi vaknade och efter det drog tjejerna hem och vid 13.00 åkte familjen till Tea-bar och åt lunch och efter det åkte vi och kollade på bio. Det regnade hela dagen igen. Efter bion kollade vi på OS och åt middag. Senare på kvällen gick jag ut och sprang i regnet och gick på en promenad med Jack. Efter det gick jag och la mig.
 

På söndagen sov jag länge som vanligt och efter frukost gick jag ut på en promenad med Jack igen. Jag bestämde mig för att ta henne på en lång promenad längst ån och det småregnade lite när vi började gå, men jag gillar att gå i regnet, så jag brydde mig inte så mycket. Men efter ett tag så började det ösregna och jag visste inte hur långt jag hade kvar hem och så försökte jag ta en genväg hem, men kom in i ett villakvarter och trodde aldrig att jag skulle hitta ut. Tillslut kom vi i alla fall hem, sjöblöta... Jag hoppade in i duschen och efter det bakade jag en kaka som jag och Connor tog med oss till våran bönegrupp.

På bönegruppen åt vi pizza och pratade och lite så. Jag insåg att jag inte har så himla mycket tid kvar nu och insåg att jag verkligen vill ta var på tiden och få ut så mycket som möjligt av den nu. Efter bönegruppen åkte vi hem och jag gick ut och dansade i regnet och hoppade i vattenpölar.

Vecka 7På måndagen mådde jag inge bra. Jag hade blivit förkyld, såklart... Det är inget att rekommendera att var ute för länge i regnet... I alla fall så gick jag till skolan och när jag kom hem från skolan somnade jag i soffan och kände mig risig, så det blev inget young life för mig. 
På tisdagen stannade jag hemma från skolan och tog det lugnt. Jag snöt mig nog en 100 gånger under dagen. Det var hemskt! Jag stannade hemma från skolan på onsdagen också.

På onsdagskvällen kom Katie,Cyd och Emily över och vi bakade alla hjärtans dag- kakor och jag pluggade och sedan gick jag och la mig.

På torsdagen var det dagen innan alla hjärtans dag, så i skolan hade två små grupper som gick runt i klassrummen och sjöng för vissa personer. Jag hade skämts ihjäl ifall de hade gjort det för mig. Efter skolan åkte jag hem till Pia och vi bakade kakor och kollade på Revenge. Jag har nämligen fått henne att börja kolla på den tv-serien, och när man väl börjar så är man fast! Vid 18.00 tiden kom Emily och hämtade upp mig och vi åkte hem och han bara vara hemma i en kvart innan campainers drog igång hemma hos oss. Det var en bra gång igen. Vi håller på att läsa romarbreven, vilket är väldigt intressant. Vid 22.00 hade alla åkt och jag och Emily öppnade våra paket som vi fått av Tom och Kristy. Jag fick te och vykort i mitt paket, väldigt gulligt! Efter det åkte jag och Connor och handlade lite inför helgen. Lägg märke till att klockan var 23.00. En sak jag älskar med USA är att affärerna har öppet hur länge som helst! 

På fredagen var vi lediga från skolan eftersom att det var Lincon's day... Så jag och Emily åkte och åt frukost på ett ställe i stan, efter det åkte jag hem och tog det lugnt och kollade på ishockey lite innan Rachel kom och plockade upp mig. Jag och Rachel skulle åka och ta hål i örat och sen shoppa, men när hon väl övertalat mig till att göra det så fick jag inte ta hål eftersom jag inte hade något ID med mig och kunde inte bevisa att jag är över 18. Så lite besvikna gick vi där ifrån och så gick vi och shoppade i stället. Efter shoppingen skjutsade Rachel mig till Erika och jag och Erika hängde hemma hos henne och pratade ett tag innan Erika skjutsade mig till kyrkan. Jag och min värdsyster Em skulle sova över i kyrkan med ca 60 lågstadiebarn natten mellan fredagen och lördagen. Så när jag kom dit så var det andra ledare där också, så vi hade skattjakt, åt pizza, kollade på film och lekte lekar hela kvällen. Vi gjorde dessutom väldigt coola armband!! Jag kunde inte somna fören typ 3 på natten för att några tjejer låg och fnissade och dessutom sov vi rätt upp och ner på golvet. Ingen madrass, bara sovsäck… Det funkar väl när man är 8 år, men jag känner att jag börjar bli gammal, jag kan inte göra det längre… ;)


Så på lördagen vaknade vi typ vid 7 och vi städade i ordning och alla barnen åkte hem och vid 8.30 tiden skjutsade Em hem mig. När jag kom hem så städade jag hela huset, eftersom det såg ut som ett bombnedslag eftersom Kristy och Tom var i Ohio hos Morgan sedan onsdagen.  Efter att jag städat, tvättat, tagit en promenad med hunden, diskat koppar och förberett för ”the finer things” gick jag och duschade. Kl 14.00 kom tjejerna över och vi drack te, åt tårta, pratade, målade naglarna och bara hängde hemma hos mig. Senare på kvällen lagade och åt vi mat, spelade spel, målade mer naglar, kollade på film och åt mer onyttigt. Jag, Tara, Rachel och Mary började prata om hur olika syn vi har på vissa grejer och jag insåg att genom att åka som utbytesstudent har jag fått en så mycket bredare uppfattning om andras syn på världen. Och på att små saker verkligen kan bli problem om vi inte kan sätta oss in i den andra partens synvinkel. I alla fall så stannade vi uppe till 5 på morgonen och pratade och målade.

På söndagen vaknade vi vid 12 och vi gick upp och åt frukost tillsammans och Tara och Pia stannade till ca 15.30 och vi bara hängde hemma och kollade på tv och pratade. Vi satt ute i solen också, för det var ju trotts allt 25 grader och sol i februari… Det är så det är när man bor i Kalifornien… Efter att de åkt hem städade jag upp efter oss och sedan satte jag mig i soffan o kollade på OS. Em och Connor kom hem och vi åt mat och kollade på tv-serier. Vid 21.00 tiden byggde vi ett tält at lakan i vardagsrummet och satte massa ljusslingor runtom och så satt vi där inne och kollade på film. Så himla mysigt! När kl blev 23.00 kom Nichole och plockade upp mig och vi och några till åkte och TP:ade en av våra ledare, vi hade så kul, och det var toapapper över allt!! Jag kom hem igen runt midnatt och då kollade jag klart på filmen vi sett på innan jag åkte och efter det gick jag och la mig.

Vecka 8På måndagen när jag vaknade så skypeade jag med Emanuel och efter det landade jag och Em i soffan och kollade på OS. Kristy och Tom kom hem vid 18.00 tiden och vi beställde hem pizza och satt och kollade på film hela familjen.

På tisdagen efter skolan började friidrotten. Det var alltså vår första träning för året. Jag har ju inte tränat friidrott på ca 5 år, och inte har jag tränat överhuvudtaget på sådär 5 månader, så jag var lite ringrostig. Jag bestämde mig för att göra kula och diskus första dagen och jag pratade med coachen och han sa att jag inte behöver vara med och tävla om jag inte vill vilket kändes väldigt skönt eftersom jag inte tänker vara med i en sport om jag måste tävla. Jag hatar att tävla. Jag mår bara dåligt av det, och jag har ju bara 4 månader kvar, och dom tänker jag inte spendera genom att gå runt och må dåligt för att jag måste tävla varje helg! Så efter träningen gick jag till kyrkan och jag och Kristy åkte hem.

På onsdagen efter skolan testade jag att vara med i längdhoppsteamet och jag behöver inte tävla där heller. Vi värmde upp och gjorde lite benövningar innan vi sprang över till Chico State(Chicos college) och sprang i trappor i ett 7 våningshus. Eftersom jag inte tränat på länge var det hemskt! Jag kunde inte röra mina ben efteråt! Efter träningen så gick jag hem.

På torsdagen kunde jag knappt gå. Jag var så stel i mina ben. På träningen gjorde vi ännu mer benövningar så på kvällen kunde jag i princip inte röra mig. Jag åkte på campainers hos Tiana’s och efter det åkte jag hem och gjorde läxor.

På fredagen var träningen jobbig igen, men inte fullt så jobbig som dagarna innan. Efter träningen åkte jag hem och duschade och efter det kom Nichole och plockade upp mig för att vi skulle till Pia. På vägen till Pia så skulle vi hyra en film, eller vi skulle närmare bestämt hyra ”Nothing Hill” för ingen av dem har sett de!! Hur konstigt som helst! Men när vi väl kom till videobutiken så fick inte jag låna någon film eftersom jag inte kan bevisa att jag är över 18 eftersom jag inte har ett Id från Kalifornien. Och eftersom Nichole var 3 dagar ifrån att fylla 18 så kunde de inte låna oss filmen.  Så vi åkte till en affär och köpte te och hyrde en film där i stället. Vi körde lite vilse på vägen till Pia, men 1 timma efter alla andra kom vi i alla fall fram. Hemma hos Pia åt vi och kollade på film. Pratade och drack te gjorde vi också. Nichole körde hem mig vid 1 och efter det gick jag och la mig.

På lördagen gick jag upp vid 9.30 och skypeade  Margharita och efter det duschade jag och gjorde mig i ordning för att åka till Perk och fika med Rachel. Jag och Rachel satt o fikade i lite drygt 2 timmar innan hon skjutsade hem mig. Vi pratade och planerade lite saker som vi måste hinna göra innan jag åker. Och vi insåg att jag bara har typ 6 vanliga helger kvar här innan jag åker hem, vilket är helt sjukt! Väl hemma kollade jag och Kristy på två avsnitt av en tv-show och efter det åkte jag, Tom, Kristy och Connor ner till Sacramento för att kolla på basket. Det var min första professionella basket match i mitt liv. Det var väldigt kul! Och dessutom så hade vi en egen svit som vi delade med några från Toms jobb. Vi kom hem vid 23.00 tiden och efter det skypeade jag med mamma, pappa och Carl fram till 3 på natten och efter det gick jag och la mig.

På söndagen sov jag länge och när jag vaknade skypeade jag med både Sara och Emanuel. Vid 16.00 kom Annabelle och vi åkte och köpte med oss kaffe från Perk och sedan åkte vi ner till floden och satt och pratade och kollade på solnedgången. Det är så himla vacker där ute! När vi kom hem efter det åt vi mat och jag spelade lite piano och sjöng. Efter det kollade vi på en dokumentär och sen gick alla och la sig.

Jag uppdaterar i helgen igen har jag tänkt!! Hoppas allt är bra med er där hemma! Här är allt väldigt bra i alla fall! Nu är det bra 6 veckor tills Sara kommer hit!! Längtar!
Puss o kram! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar