torsdag 6 februari 2014

Hela tiden sedan skolan började

Första helgen efter att skolan börjat sov jag över hos Annabelle mellan fredagen och lördagen. Vi bakade scones och kollade på film. På lördagen när vi vaknat åkte vi och shoppade lite och kollade i lite second hand butiker. Senare på kvällen åkte jag hem till Pia och vi åt massa onyttigt och kollade på film och låg o pratade halva natten. På söndags morgonen åkte vi till kyrkan och efter kyrkan åkte jag, Pia, Natalie och Lena och shoppade och second hand shoppade också. Efter det åkte vi hem till mig och bara hängde här hemma ett tag innan de åkte hem till sig.

Veckan rullade på, jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad jag gjorde, det är det som är nackdelen med att inte uppdatera så ofta...

Helgen som kom hade vi 3 dagars helg. Det var Martin Luther Kings day på måndagen så vi hade ledigt då.
På fredagen efter skolan tog jag det bara lugnt och kollade på tv-serier och gjorde lite scrapbooking.
På lördagen åkte jag och Em till gymmet och efter det åkte vi till Erika och hade "The finer things".
Erika är en Younglife ledare (hon är dock bara 2 år äldre än mig...) och hon bjöd in mig och några andra tjejer till en grupp som vi döpte till "The finer things". Vi bestämde att vi ska börja träffas varannan lördag kl 14.00 och dricker te och äter jättegoda bakverk som Erika bakar. Hon har nämligen ett eget företag där hon säljer cupcakes och tårtor. Hon är jätteduktig! Och dessutom så klär vi upp oss, liksom lite fancy och så har vi olika teman varje gång. Första gången hade vi bara vanligt fancy. Efter det åkte jag och Em hem till mig och vi åt middag och kollade på film och sen gick jag och la mig ganska tidigt.
På söndagen vid 18.00 tiden åkte jag, Natalie, Pia och Rachel hem till Em och hade Harry Potter- maraton. Vi drack te och flätade varandras hår samtidigt, det kallas multitasking... ;) Vi började lite för sent, så vi hann bara med att kolla fram till film 4, sedan somnade vi i vardagsrummet framför tvn och sov till 9 på måndagsmorgonen. När vi vakat gick jag och skypeade med Sara och efter det skypeade jag med Ida. lite senare på dagen åkte vi och kollade på när några spelade fotboll och efter det åkte jag, Em och Rachel och köpte juice och milkshakes.

Skolan började igen på tisdagen och jag hade läxor som vanligt.
På onsdagar har jag, Annabelle och Em alltid lunch tillsammans på Perk men jag och Em var lite irriterade på varandra, så det var lite stelt hela veckan efter onsdagen mellan oss. Jag har känt att hon liksom säger till mig vad jag ska göra hela tiden, och hon är liksom otrevlig, och jag kände att jag tänker inte ta det längre. Så på onsdagen när vi var på väg att åka till Perk för att ha lunch sa hon till mig "bounce" som betyder typ "dra" för jag stod och pratade med några andra tjejer. Och då sa jag åt henne att inte säga till mig vad jag ska göra. Då blev hon sur. Men jag tycker inte hon hade rätt att vara sur, för jag sa bara åt henne att sluta behandla mig som en hund. Men i alla fall. Jag var i alla fall stolt över mig själv som sa ifrån.
På torsdagen var det Campainers och det var nog en av de bästa gångerna tror jag. Vi började läsa romarbrevet och det var väldigt intressant.
Jag har blivit bra kompis med både Rachel och Erika, vilket är väldigt kul eftersom de är två jättefina tjejer, de är väldigt snäll båda två.
På fredagen efter skolan gick jag och Pia till kyrkan och hela vår youth group åkte på läger över helgen till La Porte, som är en liten håla i skogen med ett jättemysigt hotell som vi hyrde.
På fredagen när vi kom dit bestämde vi vilka vi skulle dela rum med, och jag delade rum med Pia, Annabelle, Megan och Julia. Efter det åt vi middag och efter det var det andakt och fritt häng. Vi fick kakor på kvällen som var bland det godaste jag har ätit här i USA. Det var dubbel choklad och hur gott som helst! Vi satt uppe och pratade och spelade spel ett bra tag innan vi gick och la oss.
På lördagen var vi tvungna att gå upp och äta frukost redan vid 8!! På en lördag!!
I alla fall, efter frukosten så var det morgonsamling i typ en timma och sedan spelade vi lite spel och snackade. Efter det gick vi ut på vandring. De sa att den slingan vi som ville gå längre skulle ta ca 2,5 timmar att gå. Det tog oss ca 30 min... Det kan inte varit mer än 2 km... Men i alla fall så såg vi lite snö och is, så vi kastade lite snöbollar och hade det kul. Vi tog mängder med kort också. Jag hittade massa stora kottar som jag tänkte att jag kunde måla vita och sätta kort i någon dag. Det har fortfarande inte blivit av dock..
När vi kom tillbaka spelade vi mera spel och efter lång väntan åt vi middag. Efter maten var det dags för kvällsmöte, som varade i ca 2 timmar. Lite långt kan jag tycka, men det var en bra talare.
Efter det åt vi glass och bara hängde och snackade. Lite senare på kvällen gick jag in i köket och råkade glida in mitt i ett samtal om vad man kan ha på sig och inte ha på sig. De tyckte helt seriös att tjejer inte ska bära linnen, eftersom att det får killar att tänka fel tankar. Och då försökte jag argumentera för att killarna är ju för sjutton människor, de måste väl kunna kontrollera vad de tänker! I alla fall så höll jag ju uppenbarligen inte med dom. Och en sak som jag har lagt märke till är att här säger folk att de är konservativa som om det vore något positivt, hemma är det ju nästan en dödssynd att vara konservativ. En liten kontrast bara.
På söndagen åt vi frukost, packade ihop våra saker, åt lunch och sedan åkte vi tillbaka hem till Chico. Det tog ca 1 h och 40 min så jag sov i princip hela vägen hem. När vi kom till kyrkan var Tom där och väntade på mig. Vi åkte och handlade och jag kollade på skor, hittade dock inget. Efter det åkte vi hem och Emily och hennes pojkvän kom över och åt middag med oss. 

Skolan började som vanligt kl 8 på måndagsmorgonen och dagen rullade på som vanligt. Efter skolan var det younglife och vi gick runt till husen i kvarteret och letade efter saker vi kunde toppa våran pizza med. Vi hade allt möjligt på den i slutet. Det var väldigt kul i alla fall.

Nu måste jag sluta skriva och gå och lägga mig.. Jag fortsätter skriva imorgon!
Hoppas allt är bra med er där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar